Skriv ut

Allmän info & vilkor

Allmänt

Kunden har skyldighet att noggrant kontrollera sin order före leverans så att beställd produkts artikelnummer, antal, storlek, färg, leveranstid och pris med frakten inkluderad, överensstämmer med det kunden önskar beställa, före det att slutlig betalning görs. Kunden ska också vid produkt beställningens mottagande kontrollera att den överensstämmer med lagd godkänd order.

Leverantören Skall noggrant se till att kunden erhåller exakt den eller de produkter som kunden beställt och betalt. Produkt beställningen ska levereras omgående och leverantören skall hålla avtalad leveranstid samt följa upp beställningen och utan dröjsmål åtgärda eventuell brist. Och i övrigt verka under god affärs ed samt följa de lagar och rekommendationer som gäller.

Fashionyouknow.com lämnar alltid fullständig nöjd kund Garanti.

Avbeställning

Avbeställning av order är möjlig utan kostnad för kund fram till den tidpunkt ordern effektuerats. Effektuering sker vanligtvis genom att Kunden bekräftat ordern och betalt den samt att kunden erhåller ett fraktnummer. Avbeställning efter det att ordern effektuerats är inte möjlig. Du som kund är i fall vi effektuerat din order i samtliga fall skyldig att motta försändelsen. En avbeställning är inte giltig förrän bekräftelse härom mottagits från oss.

Beställning

Alla beställningar som görs hos Fashionyouknow.com är bindande samt i alla förekommande fall expedieras godkänd och betald beställning från land utanför EU. Är beställaren under 18 år skall målsmans tillstånd inhämtas av beställaren innan köpet genomförs. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att vi eller tredje man lider ekonomisk eller annan skada kommer att polisanmälas. Vi förbehåller oss rätten att inte expediera en kund utan att ange skäl.

Betalning

Betalning av godkänd order görs alltid i förskott och då tillkommer ingen kostnad för betalkort inte heller vid leveranstillfället tillkommer någon ytterligare kostnad. Betalningen sker alltid via säkra kanaler som tillhandahålls av godkänt affärs betalnings system som tillhandahålls av till exempel Visa, Mastercard, AMEX eller HSBC Bank Luxenburg.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, politiskt beslut eller av myndighet fattat beslut som fördyrar för kunden, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken inte rimligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi inte kan hålla nämnda avtal eller utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Förändring av order

Kund äger givetvis fram till den punkt order effektuerats rätt att, utan kostnad för denne annat än prisskillnad på vara, förändra sin order, dock med reservation för av kund beställd vara vilken inte lagerförs. Vid ändring av vara på order gäller det pris som är aktuellt vid tillfället för förändringen. Notera att order som redan levererats ut från vårt system av självklara skäl inte kan ändras.

Information

Vi förbehåller oss för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i vårt sortiment förekommande Produkter. All bildinformation på våra sidor skall ses som illustrationer. För storlekar, färg eller material på till exempel väskor, skärp, plånböcker, skor eller solglasögon om det i varans bildtext inte framgår så ansvarar kunden själv för att anskaffa information vid beställningen, om det inte görs så uppfattas det som att kunden erhållit tillfredställande produktinformation via bildillustrationen.

Leveranser

Alla leveranser sker med av oss valt fraktföretag, enligt de leveranssätt vilka presenteras innan slutförande av beställning, vanligtvis DHL, EMS eller Posten Sverige. Det är på köparens ansvar att uppge en korrekt leveransadress vid beställningstillfället, och att köparen, efter det att vi effektuerat ordern följer upp leveransen hos speditören, samt ansvarar att leveransen avhämtas på avhämtningsställe inom skälig tid, vanligtvis fem (5) till nio (9) dagar från avsändandet.

Leveranstider

Vår ambition är att till Din dörr leverera Din beställning inom 5-9 arbetsdagar från godkänd och betald beställning. Förseningar från speditörer som till exempel DHL, EMS eller Posten Sveriges sida kan förekomma och dessa rår vi tyvärr inte över. Leveranstiden är normalt endast fyra (4) arbetsdagar från det du erhållit fraktnummer, och fraktnummer erhåller du i regel inom 24 timmar från det vi fått din betalning bekräftad.

Leverans nummer

I samband med att du har godkänt din order och att den har effektuerats så meddelas du ett leveransnummer som gör att det under transporten går att följa leveransen från dörr till dörr.

Personuppgifter

När du handlar hos oss anger du personuppgifter så som namn, adress, e-postadress och telefonnummer. Denna information behöver vi för att leverera varan till dig, men även för garantiärenden. E-postadressen behöver vi för att bekräfta din order och leveranser men kommer även fungera som användarnamn nästa gång du handlar hos Fashionyouknow.com

Det är endast Fashionyouknow.com med partners som har tillgång till de lagrade uppgifterna om kunden. I övrigt är de endast åtkomliga för dig då du loggar in med dina kontouppgifter. Som kund har du rätt att få den information vi registrerat. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att den ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundtjänst. Vi lämnar inte ut personuppgifter till tredje part. All överföring av användarinformation mellan sidan och vårt affärssystem sker genom säkrad SSL-kryptering. Ditt lösenord skyddas dessutom genom en kraftfull hash-algoritm (en form av kryptering). Med det så är det säkrat och ingen information kan ändras eller komma ut.

Vi har aldrig tillgång till Uppgifter om betalningskonton, kontokort eller kreditkort, det är det enbart affärssystem som till exempel Visa, Mastercard, AMEX eller HSBC Bank Luxenburg som har, som är erkända, trygga och säker betalplattform och affärssystem.

Reklamationer

Privatpersoner har enligt konsumentköplagen två (2) års reklamationsrätt oavsett vilken garantitid som gäller på en vara. Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Det är vid reklamation efter garantitidens utgång köparen som skall påvisa att fel man anmärker på fanns redan vid leveranstillfället.

Tillämplighet

Dessa köpvillkor är tillämpliga i fall Svensk eller annan tillämplig lag inte föreskriver sådana villkor som är i konflikt med desamma. För privatkonsumenter gäller Konsumentköplagen samt Distansavtalslagen, och för företag - Köplagen. Köplagen är, till skillnad från Konsumentköplagen, dispositiv vilket innebär att företag kan avtala annat än vad lagen föreskriver.

Tvist

Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Tvist mellan två eller flera företag avgörs som regel i domstol.

Undersökning av vara vid mottagande

Undersök din vara direkt då du tar emot den och säkerställ att varan fungerar tillfredsställande. Om du upptäcker en skada på kartongen eller varan skall du be Speditören att ta tillbaka varan direkt. Synlig fraktskada skall anmälas direkt till levererande Speditör vid mottagandet eller uthämtning av varan. Dold fraktskada skall anmälas till oss inom 2 dagar. Det är viktigt att du behåller allt emballage. Har du ingen originalkartong och emballage så kan du förlora möjligheten att få ut ersättning för fraktskador.

Ångerrätt

Mottagaren har rätt att ångra sitt köp eller byta till annan storlek, färg eller vara inom 7 dagar från mottagandet av varan. Vi kräver att varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar. Kontakta oss via This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. innan du returnerar ditt paket. Uppge då ditt order ID, samt fraktnummer och vilken vara det gäller. Uppge även om du istället vill byta mot annan vara, alt. om pengarna ska returneras till Dig. Den som returnerar en vara får själv stå för returfrakt och transportrisk. Vi kontaktar dig via e-mail när returen inspekterats och eventuellt godkänts. Vi löser inte ut försändelser som återsänds mot postförskott eller rekommenderad postgång eller inte är fullt frankerade. Vid utnyttjande av ångerrätt skall mottagaren betala våra fraktavgifter som kan komma att överstiga det fraktbelopp vi erlagt mottagaren vid beställning.

Viktigt! Vid retur så skall varan Endast returneras till den av oss via e-mail angivna returadressen och inget annat.

Observera att öppet köp eller bytesrätt inte gäller REA-varor.

Övrigt

Läs alltid storleksguiden och om du är osäker så är det bara att fråga oss så hjälper vi dig.

Du som kund kommer i kontakt med Fashionyouknow.com dygnet runt via e-mail, vi svarar i regel på ditt e-mail inom 2 timmar och det gör vi dygnet runt.

Under dagtid mellan kl 11:00 & kl 19:00 vardagar, och mellan kl 12:00 & kl 15:00 helger så har du möjlighet till on-linekontakt i realtid. Du kan även nå oss per telefon på vardagar mellan kl 09:00 till kl 12:00. Vi svarar på alla dina frågor!

Tänk på att det är bättre att fråga en gång för mycket och att det är tryggare att göra fler och mindre beställningar än en stor, lagret är väl fyllt och skulle en vara ta slut så är vi säkra på att du finner en ny vara som är minst lika bra.

Som trogen kund så har du möjlighet att efter din andra beställning öppna ditt eget kreditkonto hos oss, där vi erbjuder dig en kredit på upp till 90 dagar beroende på belopp.

Vi ser gärna att du kommenterar vår service, priser och produkter.

Fashionyouknow.com är din partner när det gäller bra och prisvärt Highend märkesmode.

 

Swedish Danish English Estonian Finnish German Norwegian Russian

Din kundvagn

Kundkorgen är tom